Jak znaleźć właściwego handlowca do Twojej firmy

Jak znaleźć właściwego handlowca do Twojej firmy

Dla wielu z nas, znalezienie odpowiedniego handlowca do naszej firmy, to prawdziwa harówka. Nie dziwi jednak, że zamieszczenie ogłoszenia o pracy w internecie wywołuje lawinę aplikacji, ale większość niestety się nie nadaje. A Ty musisz potem przekopać się przez wszystkie z nich i wybrać te, które zasługują na oddzwonienie lub zaproszenie na spotkanie.

Na tym etapie powinieneś może wziąć pod uwagę następujące aspekty.

Możliwość samodzielnej pracy

Kluczową cechą dla handlowca jest umiejętność samodzielnej pracy, bez potrzeby ciągłego nadzoru. Niezależnie od tego, czy stanowisko dotyczy pracy w terenie, czy w punkcie handlowym, osoba ta musi potrafić radzić sobie z klientami.

Planowanie i przygotowanie

Dobry handlowiec pracuje według planu – przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem powinien wiedzieć, co będzie robić i z którymi klientami będzie mieć spotkania. Powinien również dobrze się przygotować – zdobyć jak najwięcej informacji na temat potencjalnych klientów.

Poziom cenowy produktu/usługi jest nieistotny

Dobry handlowiec powinien być w stanie sprzedać nawet najdroższe produkty. Musi po prostu posiadać szczegółowe informacje na temat swoich klientów i ich potrzeb biznesowych. To daje mu wyjątkową siłę perswazji – nawet w przypadku produktu „z najwyższej półki”. (Sprzedaż taniego produktu – przy założeniu, że cena to jedyna różnica – to dziecinna zabawa.)

Zrównoważone zachowanie

Handlowiec powinien być osobą opanowaną. Nie może sobie pozwolić na okazywanie emocji związanych ze swoim życiem – powinien skupić się na wykonywanej pracy.

Pierwszy kontakt telefoniczny

Handlowiec nie może się obawiać nawiązywania kontaktu z klientem przez telefon (to przecież jego codzienne zadanie). Dobrym sprawdzianem może być wysłanie kandydatowi Twojego numeru telefonu z prośbą, żeby do Ciebie zadzwonił przed spotkaniem.

Ciągły proces uczenia się

Najlepszym handlowcem do Twojej firmy będzie osoba, która stale poszukuje nowych technik sprzedaży, czuje potrzebę uczenia się dzień w dzień. To również oznacza, że będzie przynosić kreatywne pomysły, poszukiwać nowych sposobów sprzedaży Twoich produktów i usług.

A jak wygląda Twój proces poszukiwania handlowców? Jakie aspekty bierzesz pod uwagę? Zamieść swój komentarz poniżej lub na moim profilu Facebook!

Miłego wieczoru!

Zdjęcie:  Marco Giunta

Znaczniki: , , ,  

Zamieszczone na: Moja firma

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie będzie opublikowany. Pola wymagane są zaznaczone *