Pięć prostych sposobów na zdobycie lojalnych klientów, którzy wydadzą więcej pieniędzy w Twojej firmie

Pięć prostych sposobów na zdobycie lojalnych klientów, którzy wydadzą więcej pieniędzy w Twojej firmie

(na podstawie “Zasad wywierania wpływu na ludzi” według Roberta Cialdiniego)

Każda mała firma powinna przestrzegać kilku prostych zasad — dotyczy to także firm budowlanych. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek i zabawnych nagrań ilustrujących każdą z nich. Miłej zabawy

Zasada nr 1: Reguła wzajemności

Wzajemność ma miejsce wtedy, gdy osoba, dla której coś zrobiliśmy, czuje się zobowiązana do zrobienia czegoś dla nas lub przynajmniej odczuwa na to większą ochotę.
Zaoferowanie klientowi dodatkowych korzyści przynosi doskonałe efekty. Dlatego opłaca się wykorzystać rozległą wiedzę na temat branży i polecić produkt najlepiej odpowiadający potrzebom klienta. Warto poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się, czego szuka dany właściciel domu. Z pewnością będzie zadowolony z fachowej porady!

 

Zasada nr 2: Zaangażowanie i konsekwencja

Ludzie doceniają konsekwencję wysyłanych komunikatów: jeśli zachowujesz się konsekwentnie, a Twój przekaz jest spójny, możesz liczyć na pozytywną reakcję.
Twoi klienci także chcą być konsekwentni. W naszej branży można to wykorzystać, przekonując posiadacza domu do zainwestowania w nowy system okien dachowych. Pokaż mu katalog z dostępnymi opcjami i postaraj się uzyskać słowne potwierdzenie jego zainteresowania proponowanym produktem. Potem, gdy przyjdzie czas na ostateczną decyzję, klient prawdopodobnie zaakceptuje Twoją ofertę, gdyż jemu także zależy mu na byciu konsekwentnym.

Zasada nr 3: Reguła społecznego potwierdzenia

Widząc, że inni coś robią, ludzie zakładają, że musi to być dobre i chętnie postąpią tak samo.

Reklama szeptana (tzw. “z ust do ust”) czyni cuda. Jeśli buduję dom i znajomy poleci mi dekarza, z pewnością skorzystam z jego usług. To oczywiste: skoro zatrudnił go mój znajomy, zrobię tak i ja.
Ten sposób promocji można także wykorzystać w przypadku produktów stanowiących wartość dodaną. Przykładowo, montując okna dachowe, warto wspomnieć, że większość Twoich klientów prosi także o zainstalowanie rolety okiennej lub silnika elektrycznego. Nie tylko sprzedajesz dodatkowe usługi, ale także pomagasz klientowi w podjęciu decyzji, wzmacniając swoją rekomendację społecznym potwierdzeniem.

 

Zasada nr 4: Sympatia, czyli reguła lubienia

Ludzie znacznie chętniej wchodzą w interakcje z osobami, które lubią, a nawet z ich znajomymi. Czują się swobodnie, zauważając podobieństwa lub lubiąc rzeczy, z którymi kojarzą sympatyczną osobę.
Mówiąc wprost: zachowuj się w stosunku do swoich klientów w uprzejmy i przyjacielski sposób, nie żałuj czasu na wysłuchanie właściciela domu. Polubią Cię za sam fakt okazania zainteresowania ich potrzebami zamiast próby „wciśnięcia” standardowego rozwiązania. To dobry sposób na właściwe rozpoczęcie relacji z klientem.

Zasada nr 5: Szacunek, czyli reguła autorytetu

Ludzie niezmiennie bardziej pozytywnie reagują na informacje otrzymywane od osób, do których czują szacunek.
Pokaż klientowi, że jesteś doświadczonym profesjonalistą i zaoferuj mu rozwiązanie spełniające jego potrzeby. Można stosować wiele różnych sztuczek, aby zyskać nowego klienta, ale na dłuższą metę przewagę zapewni Ci zdobycie jego szacunku dla Twojej inteligencji i profesjonalizmu.

Znaczniki: , , , , , , , , , , , , ,  

Zamieszczone na: Moja firma

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie będzie opublikowany. Pola wymagane są zaznaczone *